18. mai 2013

elias

For en tid tilbake tok jeg på meg et oppdrag om å strikke en Eliasgenser. Men, det var litt startproblemer - og disse problemene endret seg lite utover i prosessen... Det tok ca 1 år å kjøpe garn, og så tok det en stund før jeg fikk lagt opp til bolen. Og mønsteret var jo virkelig "holde-tunga-rett-i-munnen-og-TELL-hele-tiden", så der ble det både to og tre pauser sånn at man kunne strikke noe annet i mellomtiden. Og når ermer og bol var ferdig strikket, ja, nei, da skulle det jammen meg broderes med maskesting sånn at det ble "riktige farger"... (Blæh! Det er greit med maskesting, men det trenger da ikke være så mange!!!)
Og når jeg hadde lagt så mye arbeid i denne genseren, så ba jeg Mona om hjelp til å sy i ermene. Og da var det "bare" halskanten igjen... Men det er jo fort gjort - når man først begynner - så det tok bare 2 uker... Nå, sånn ca tre uker etter at halskanten var strikka, er imidlertid genseren ferdig, den er dampa, og den er på veg til sin lille eier :) Og nei, jeg har ikke tenkt å strikke flere gensere med dette mønsteret - om de er aldri så fine...



 

1 kommentar:

  1. Så fin den blei! Viktig å ha ei utfordring en gang i blant! :)
    T

    SvarSlett